8. August 2008

Monochrome? Almost...

Just in time before we left for vacation I had the feeling that I needed a new bag, so I made good use of my time "offline" and sewed. Basically the outcome is the same like the green one I made for a friend, but my own version is a little smaller.
Gerade rechtzeitig vor unserem Start in den Urlaub hatte ich so das dumpfe Gefühl, ich könnte noch eine (kofferfreundliche) Handtasche brauchen, also hab' ich meine internetlose Zeit genutzt und genäht. Das Ergebnist ist eine Tasche, die etwa der grünen gleicht, die ich für eine Freundin genäht habe, allerdings ist meine Version einen Tick kleiner. 

Monochrome?

It only has a simple inside pocket and no fancy add-ons, but I really love this one. Plain black & white, but with this little splash of color... ♥
Perfect to go with almost anything!
Some of the wonderful b&w fabrics are a gift from Kathy - Kathy, can you spy them? Thanks again for sending me those lovelies! ^-^
Sie hat auch nur eine ganz einfache, aufgesetzte Innentasche ohne Schnickschnack (aber dreifach geteilt: Handy, Stift und Notitzblock passen schön rein!), aber ich liebe diese Tasche jetzt schon: Schlicht schwarz/weiß, aber mit einem Hauch Farbe... ♥
Die paßt einfach perfekt zu (fast) allem!
Einige der wunderschönen s/w-Stoffe sind ein Geschenk von Kathy - Kathy, findest Du sie auf dem Bild? Danke nochmal für dieses wirklich tolle Geschenk! ^-^

Speaking about things "almost monochrome"... there's another small item I didn't show you yet:
Wo wir gerade so bei "fast schwarzweiß" sind... da wäre nochwas, was ich euch noch nicht gezeigt habe: 

the hubby's camera cosy

Another camera case!
Noch 'ne Kameratasche!

The hubby got his new compact camera a few weeks ago and asked for a cosy "just like yours... but do you still have some of that fabric left you used for my cell phone cosy?"
Sure I had.
So he got his matching camera case with a bright red lining and contrasting seams... [additional pics here]
Lucky me, having a husband who sports my sewn items!
Herr Mad hat vor einigen Wochen eine neue Kompaktkamera bekommen und wollte gerne ein Cosy dafür haben "so wie Deins... hast Du vielleicht noch was von dem Stoff übrig, aus dem Du meine Handytasche gemacht hast?"
Ha! Klar...
Also hat er sein passendes Kameratäschchen bekommen - mitsamt einem knallroten Futter und Kontrastnähten... [mehr Bilder hier]
Da kann ich mich glücklich schätzen, daß mein Mann meinen genähten Kram scheinbar gerne mag! 

There would be much more to talk about, but for this time it's enough - Have a nice weekend!
Es gäbe noch mehr zu erzählen - von Gestricktem, Genähtem, Geplantem und "Getroffenen" *g*, aber für diesmal reicht's... Ich wünsche euch ein schönes Wochenende!

Kommentare :

  1. I love the Bag, the pattern and the colours.

    AntwortenLöschen
  2. Love, love , love your bag!!!!! Wish you had a pattern to share...I would make one too! Thanks so much for sharing!

    Mary Jo in Iowa,USA

    AntwortenLöschen
  3. ahhhhh that reminds me - i really need to make a camera cozy for our fab new camera! thanks for the reminder - and the cell phone

    AntwortenLöschen
  4. Have I ever told you how much I love your bags? *hint*

    AntwortenLöschen
  5. Wunderschön, und wie die Ranke sich aufs platzierteste auf dem roten Grund entlangschlängelt....
    Auch die Absteppungen parallel zur Naht sind gut - du hast einfach ein Auge für Details.

    grüßle von griselda

    AntwortenLöschen
  6. I love that bag -- and it looks even better in "real life"!

    AntwortenLöschen
  7. The bag is so cool, that touch of red gives it that little edge :)

    AntwortenLöschen
  8. Gorgeous! I love the added hint of red! Fabulous job!

    AntwortenLöschen
  9. I love this bag. Do you plan on a tutorial? Please.....

    AntwortenLöschen
  10. Found your blog from Boutique Mom, I think, who was showing a bunch of tutorials including yours for making a camera case, which is what I want to make my mom for Christmas. And when i searched your blog again today for "camera", this post came up first. Love the bag, the lines of it, the fabric choices -- my favorite color is red. : )

    And love the camera case for "him" too. This one and the pink one are GREAT inspiration for one for my mom -- now I just need to find out what camera my dad is buying for her.

    P.S. Am also enjoying that I can read the posts in German. I grew up speaking it (and English) but living here in the States now, I don't have much opportunity to use it. So it's a nice way to practice my reading, especially since it's about a topic I love...

    AntwortenLöschen

Danke, daß Du Dir Zeit nimmst, mir einen Kommentar zu hinterlassen, ich freue mich sehr darüber! ♥
-----
Thanks for taking the time to leave me a comment, I really appreciate each one! ♥