28. August 2009

Wait a minute Mr. Postmaaaaaaan....

The postman was busy lately!
Der Postbote war wirklich schwer beschäftigt wegen mir! 

Mrs. Stylebook

My new issue of the Mrs. Stylebook magazine arrived yesterday and I was astonished to find 20 (say it: TWENTY!) FULL SIZED PATTERNS inside...
Wow!
Of course you'll have to draft the rest yourself, but I guess 20 basic patterns will give a good reason to buy the magazine to those, who never bought one of the magazines because they were afraid to draft...
Die aktuelle Ausgabe vom Mrs. Stylebook Magazin kam gestern an und zu meinem Erstaunen gibt's diesmal 20 (in Worten: ZWANZIG!) Schnitte in ORIGINALGRÖßE...
Da bin ich doch wirklich platt.
Den Rest muß man zwar auch wieder selber zeichnen, aber 20 (einfache) fertige Schnitte sind zumindest eine Möglichkeit zu testen, wie die japanischen Schnitte in besagtem Magazin denn so ausfallen.
Ist vielleicht interessant für die Leute, die noch nie eine MSB gekauft haben, weil sie sich vor'm Grundschnitt bzw. Schnitte-zeichnen fürchten.

Mrs. Stylebook

The patterns are also a good opportunity to check the sizing of the MSB-patterns in general.
I would say they are pretty much on the wide/big side and if I start to draft something, I would go down a size on the basic sloper and then adjust it anew.
The last sloper was sized ML and I had a hard time altering it...
Ich persönlich finde ja, daß die Schnitte eher groß und weit ausfallen, und wenn ich mal wieder was "draften" sollte, dann werde ich wohl vorher vom Grundschnitt her eine Größe runtergehen. Bisher habe ich immer die Größe ML verwendet und habe mir beim Anpassen fast einen abgebrochen...
Mit M und einigen Anpassungen sollte es dann vielleicht besser funktionieren.

Christina lately mentioned some Bunka-books are finally translated into english and now I'm hunting for one since then (no Kinokuniya here, and unfortunately no international shipping on their website). I'll get one and see if what I've done in the past was right or not ;)
Christina hat kürzlich einige Bunka-Bücher erwähnt, die endlich ins englische übersetzt wurden, seitdem bin ich auf der Jagd nach einem davon (klar, hier gibt's ja keinen Kinokuniya, und blöderweise verschicken die auch nicht international. Döööö!).
Dann könnte ich endlich sehen, ob das, was ich bisher so gemacht habe überhaupt RICHTIG war oder nicht. ;)

Happy sewing everyone!
Frohes Schaffen da draußen!

Kommentare :

  1. Wow, I can't believe this new issue includes 20 full sized patterns. I guess I can delay learning how to draft a little longer...

    AntwortenLöschen
  2. Hi

    I live in denmark and only resently discovered the japaneese pattern books.
    I would like to ask you how you order and witch ones are the best.

    Your blogg i very interesting. I found it when I was looking for a selfdrafted A-line skirt on the net.
    Your skirt was by fare with the best explanations and pictures. And It had darts witch make a good fit.

    Thanks

    Annette

    AntwortenLöschen
  3. Anonymous11:12

    Hallo Katrin!
    Ich suche dringent dieses Buch, aber weiß es nicht who ich hier in Deutschland finde! Könntest du uns erzälen? :)
    Bitte!
    LG
    Andrea

    AntwortenLöschen
  4. I get those books either via BOOKSTORE NIPPON in DÜSSELDORF, ebay or amazon.jp.
    This special magazine is from the first one.

    I really cannot suggest any special books - it depends on your taste and skill level which ones you will like or not. The range is wide and I have set some books aside I know others love, so I am not able to say which one is good or not.

    I heartily recommend to have a look into my righthand sidebar and gto visit "crafting japanese" for informations on how to order on amazon.jp.
    I guess everyone knows ebay ;)

    Cheers,
    K.

    AntwortenLöschen
  5. How do I get a subscription to this magazine?? I want one.

    AntwortenLöschen

Danke, daß Du Dir Zeit nimmst, mir einen Kommentar zu hinterlassen, ich freue mich sehr darüber! ♥
-----
Thanks for taking the time to leave me a comment, I really appreciate each one! ♥