24. Januar 2010

All the small things...

Meine Güte... schon wieder eine Woche vorbei, und ich hab's noch nichtmal wirklich gemerkt.
Obwohl ich krank bin (volles Programm: Fiese Erkältung, zugeschwollene Nase, rote Augen, trief-hust-röchel... ihr kennt das ja...) hatte ich ein paar wirklich schöne Momente diese Woche:
Blumen sind ja immer was Feines! Ich habe unheimlich gerne einen Blumenstrauß auf dem Tisch stehen - diesmal sind's Tulpen - so daß jetzt im Augenblick draußen vor dem Fenster immernoch Winter ist, während hier im Wohnzimmer die ersten Anzeichen von Frühling zu spüren sind.
A week is gone already, and I didn't even really notice.
Though I am ill (bad cold, swollen nose, red eyes... you know it all...) I had some lovely moments this week:
Flowers make me happy! I really love having a bouquet of flowers on my table, and though it's winter outside the window there's a hint of spring in my livingroom.

 Tulips 
  • "Was Gestricktes" ist fertig.
    Noch kann ich's nicht zeigen, aber das kommt noch. Versprochen.
  • Auch fertig: Das Kleid! Hurra!
    Das kriegt natürlich einen eigenen Eintrag, denn es war auch genügend Arbeit. Immerhin ist es recht nett geworden und gefällt sogar Herrn Mad sehr gut :)
  • Ich habe herausgefunden, daß sogar die Aussicht auf ein eventuell stattfindendes Ereignis mich freut.
    Noch kann ich's nicht erzählen weil noch nichts fix ist, aber jemand bestimmtes wird wissen, was ich meine.
  • Vor ein paar Minuten hab ich außerdem noch eine tolle Neuigkeit gehört, die mich auch glücklich macht. Mit jemand anderem. Für jemand anderen.
    Kleines Glück überall!
  • Finished some knitting.
    I'm not able to show it now, but I will. I promise.
  • Finished the dress! Yay!
    It will get its own blogentry - it really turned out nice I think, and even Mr. Mad likes it a lot!
  • I found out that even the prospect of something makes me happy. Even the possibility. I can't tell yet, but someone special out there will know what I'm talking about.
  • A few mintes ago I got some happy news from someone else, and I am very happy with her. And for her. Happiness all around!
Mal abgesehen von dem "Glück", gibt's auch noch etwas, was mich jeden Tag einfach nur zum Lächeln bringt:
Besides all these small happy moments and all the joy others are willing to share with me, there's something that makes me smile every day: 

SuperFunHappyKuckucksuhr

Meine SuperFunHappyKuckucksuhr!
Das ist das Weihnachtsgeschenk von meiner Cousine. Passend zur Wand in meinem Kit(s)chen :)
Das Teil find ich granatenmäßig, und es entlockt mir täglich ein Lächeln.
Klar - das ist nicht das "große Glück", aber wenn man den Tag mit einem Lächeln beginnen kann, ist das schon sehr viel wert. Das wißt ihr ja vielleicht auch ;)
My SuperFunHappyKuckucksuhr - the christmas-present from my cousin, which perfectly matches the pink walls in my kit(s)chen.
I love it, and I really smile everytime I look at it. Not a huge "happiness" maybe, but beginning the day with a smile is worth a million. You maybe know this ;)

Kommentare :

  1. A little kitsch will brighten any day!

    AntwortenLöschen
  2. I'm sorry to hear you're sick--hope you feel better! Sounds like you're still getting a lot accomplished.

    FYI, I just posted a comment to your Triple-C camera case post--I think it's such a nifty tutorial & wanted to share what I did with it using an interesting fabric that took a little thinking.

    I enjoy your blog! You take great photos too.

    AntwortenLöschen
  3. Ach, was für ein pinguinisch-schönes Blumenphoto :-)

    Dir wünsche ich gute Besserung; wie gut, dass du wenigstens die Krank-Zeit nutzen konntest.

    Grüße aus dem Eis
    Tally

    AntwortenLöschen
  4. Oh Katrin, bright and beautiful! I am certainly cheered up with the colours and I hope you are feeling better too.

    AntwortenLöschen
  5. I hope you're feeling better soon! That cuckoo clock did make me smile. I have one that we bought when we lived in Germany, albeit it is the traditional colors and not pink. I'm pretty sure it is one of the things you must buy if you're from the States and live there a few years!

    AntwortenLöschen
  6. The pink Kuckucksuhr is brilliant!
    Hope you get better soon! I'm still looking for my happy moments this week... flowers might be a good idea though.

    PS: my word verification is "frown".

    AntwortenLöschen

Danke, daß Du Dir Zeit nimmst, mir einen Kommentar zu hinterlassen, ich freue mich sehr darüber! ♥
-----
Thanks for taking the time to leave me a comment, I really appreciate each one! ♥