Rambling Roses

4. Mai 2008
Rambling Rose Cardigan

A very attentive reader already spotted my new jacket in one of the pictures of my last posting, so I now proudly present my Rambling Rose Cardigan...
Eine sehr aufmerksame Leserin hat auf einem Bild aus dem letzten Posting schon meine neue Strickjacke erspäht, also darf ich heute ganz stolz meinen Rambling Rose Cardigan präsentieren...

Rambling Rose Cardigan
Pattern: "Rambling Rose Cardigan" from Interweave Knits Magazine, Winter 2006
Yarn: Debbie Bliss "Cathay", colorway 19 and 29
Knit on 4.0 mm (US 6) addi circular needles
Cast on: Feb. 23rd 2008
Finished: May 2nd 2008
Strickmuster: "Rambling Rose Cardigan" aus der Interweave Knits, Ausgabe Winter 2006
Garn: Debbie Bliss "Cathay", Farbe Nr. 19 und 29
Gestrickt auf 4.0 mm Addi Runstricknadeln
Angeschlagen am 23. Februar 2008
Letzten Faden vernäht am 02. Mai 2008

About 1000 loose ends had to be woven in, and I again recognized that I'm not a lace-knitter, but in the end I am pretty satisfied with how it turned out - maybe not perfect, but very "me"...
Ich hab ungefähr 1000 Fäden vernäht und war auch etwas nervös wegen der Knöpfe, weil das Gestrick doch recht locker ist (liegt aber am Muster, nicht an mir...), aber so im Nachhinein betrahtet hat sich die ganze Mühe doch gelohnt - die Jacke ist vielleicht nicht perfekt, aber dafür ziemlich "ICH"... ^-^
Festgestellt habe ich wiedermal, daß ich für Lace (bzw. Spitze) nicht wiklich viel übrig habe, aber das Jäckchen MUSSTE einfach sein!

The pattern is easy to follow and clear, the only problem is the sizing. You'll have to decide between 30" bust and 43" bust, meaning "too tight" or "too wide", so I simply added a few stitches in the sideseams to get the right measurements for the 30" version, as my knitting swatch was slightly off gauge for this project. Nevertheless I think it looks much like the magazine picture, so me and my inner mad are happy ^-^
Das Strickmuster ist natürlich auf englisch, aber sehr gut verständlich und ausführlich. Daran könnten sich einige deutsche Magazine mal eine Scheibe abschneiden.
Das einzige doofe daran war, daß man sich nur zwischen zwei Größen entscheiden konnte, nämlich 30" Brustumfang (oder auch "zu klein") und 43" Brustumfang ("zu weit"). Da meine Maschenprobe allerdings sowieso nicht gepaßt hat, habe ich einfach in den Seitennähten ein paar Stiche zugegeben und so die Maße der 30"-Version ziemlich gut hingekriegt. Zumindest sieht es dem Bild aus der Zeitschrift doch schon ziemlich ähnlich, also bin ich und mein inneres mad glücklich ^-^


Now I'm taking the new fave jacket to friends to have some tea and cake (lots of the latter!)... hope you have a sunny sunday!
Jetzt führ ich das neue Teilchen gleich mal Gassi zu Freunden, da gibt's gleich lecker Tee und Massen von Kuchen (höhö....) - habt einen schönen Sonntag!


More pics on ravelry and flickr.
'N paar Bilder mehr gibt's auf ravelry und natürlich flickr.

Kommentare:

  1. oh, I like it soooo much!

    AntwortenLöschen
  2. I already admired it on Charlotte's blog! Great colors, great fit!

    AntwortenLöschen
  3. yes, it's great. wonderful colors, very nice pattern!

    AntwortenLöschen
  4. Anonymous18:23

    ok, so I know you delete anonymous comments, but I just had to tell you that that is the most beautiful sweater. The colours are so delicious!

    AntwortenLöschen
  5. Katrin, this is sooo cute. Love it on you! I want one, too! Your version made me go back to see IK's. It did not catch my eyes when I saw it months ago.

    Congrats!
    May

    AntwortenLöschen
  6. It's gorgeous! I'd been thinking about making this as well. Very pretty.

    AntwortenLöschen
  7. Spectacular! You always pick the coolest projects and perfect color scheemes!!

    AntwortenLöschen
  8. It's gorgeous and absolutely You and besides, I always thought the cardigan looked a little tight in the magazine... so yours is just perfect ;)
    So, so suess an Dir!

    PS: Die Daumen...!!! Ich hab mir das bis heute auch noch nicht abgewoehnen koennen... ist das nicht ein Ort, wie fuer Daumen gemacht?!

    AntwortenLöschen
  9. Gorgeous jacket, Katrin!!

    AntwortenLöschen
  10. Oh so gorgeous, I love it!

    AntwortenLöschen
  11. This sweater is so beautiful. I just acquired the Interweave Knits Winter 2006 magazine and this project jumped out at me! I don't think I'm quite ready to tackle this project (I'm pretty new to knitting), but I do hope to make this someday. It looks really great on you!

    AntwortenLöschen
  12. oooh perfekt! Ich glaub, die muss ich auch noch in meine Zu-Stricken-Liste aufnehmen!

    AntwortenLöschen
  13. I can't believe I haven't commented on your Rambling Rose yet (can you tell I'm in catch up mode??) I did see this one a few weeks ago - it's so great!! This is one of my favorite patterns that I keep coming back around too - someday I WILL make it, especially when there are such great FOs to tempt me. Beautiful work Katrin :)

    AntwortenLöschen

Danke, daß Du Dir Zeit nimmst, mir einen Kommentar zu hinterlassen, ich freue mich sehr darüber! ♥