Werbepause.

14. August 2013
Wiedermal darf ich mich glücklich schätzen und bin Teil des Stitch Magazins. Drei Mal gleich!
Zwei der Modelle kann ich euch heute schon zeigen, die dritte Winzigkeit muß warten, bis ich das Heft selbst in Händen halte.
Again I'm lucky to be part of Stitch Magazine. Three times!
Today I can show you two of my models, the third has to wait until I have the magazine in my hands.

Lined Wool Swing Jacket - meine Jacke im Stitch Magazine! @frauvau.blogspot.de

Der geneigte Leser sieht: Hier stand die Bürzelweste Pate. Obwohl der Schnitt anders ist (und auch nicht historisch korrekt), dürfte klar sein, daß ich Ute's gutes Stück im Hinterkopf hatte, als ich mich ans Reißbrett gesetzt habe.
Schade, daß ich nicht in das Musterstück reinpasse. Da es mir mit fast allen Musterstücken so geht, werden die demnächst mal im Schöppchen landen, denn zum rumhängen sind sie doch zu schade.
Leider sieht man auf dem Bild das Futter nicht, denn das ist ein Hingucker an dem sonst so braven Stück.
Angeschnittener Kragen und geschlitze Ärmel sind auf dem Foto auch noch  nicht zu erkennen.
Ich bin gespannt, ob im Magazin selber noch mehr/bessere Fotos sind.
Long-time-readers will see that the infamous Bürzelweste was on my mind during patternmaking. Though the pattern itself is different (and not historically correct) I was thinking of Ute's vest.
It's a shame I don't fit into the sample. As this is the case with almost every sample I've made so far, I will put them in the shop later this year, because they're too lovely to just hang in my closet.
Unfortunately you cannot see the lining, which I like very much because it's the fun part of this piece.You also cannot see the collar and the slit sleeves. I'm eagerly waiting to see if there are more/better shots in the magazine.
Weekender Bag - meine Tasche im Stitch Magazine! @frauvau.blogspot.de
Die (Reise-)Tasche hat's sogar auf's Cover geschafft, darauf bin ich sogar fast ein bißchen stolz:
The (weekender)bag even made it on the cover, and I'm almost a bit proud of that:
Weekender Bag - meine Tasche auf dem Cover des Stitch Magazine! @frauvau.blogspot.de
Die Zeitschrift gibt es wie immer als Druckversion und in digitaler Form zum Download.
As usual, the magazine is available in print and as a digital download

...und wenn das Magazin endlich bei mir ist, gibt's auch wieder eine kleine Verlosung! :)
...and as soon as the magazine arrives at my doorstep there will be a giveaway! :)

Werbung Ende. Danke für die Aufmerksamkeit!
End of commercial break. Thanks for your attention! 


Herzlichst, Frau Vau

Kommentare:

  1. congratulations! you do such fine work, you should be proud.

    AntwortenLöschen
  2. Toller Erfolg! Herzlichen Glückwunsch! Leider kann ich Grobmotoriker nicht nähen ;-)
    LG Claudia

    AntwortenLöschen
  3. Was für ein Ritterschlag.
    Völlig verdient!.
    Möchtest du nicht mal mit den Amis reden, dass da auch eine deutsche Ausgabe entsteht? Der Erfolg der deutschen Molly Makes wär doch ermutigend.

    AntwortenLöschen
  4. I,love the fabric for the weekend tote! Who is it made by and what's it's name?

    Thanks,

    Alane

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hello Alane,
      it's a fabric made for a (german) fabric shop, so there's no fabric line or manufacturer like Moda or Free Spirit or something I can name you.
      The fabric is available [HERE].

      If you don't want to shop online, I can tell you that it's a homedec-weight denim-like fabric. You'll surely find something adequate in a well-sorted fabric store.
      Good luck! :)
      Frau Vau

      Löschen
  5. Just got my copy of Stitches and cannot wait to make the tote. Fabric is ready to be cut out. Thank you for having the English translation on your blog. Though I once studied it, I am at a loss to read German. Look forward to more designs from you.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thanks heaps! Let me know when your bag is finished, I'd love to see it! :)

      Löschen
  6. Deine Werbepause ist ja ganz schön lang ;-)
    Congrats fürs Cover. Da darfst du stolz sein!
    Ich würde ja glatt gerne wieder bei der Auslosung gewinnen :-) .... sometimes.
    Ich hoffe, es geht dir gut.
    Herzlichen Gruß
    Tally

    AntwortenLöschen
  7. Anonym06:33

    Do you have photos of the front of the swing jacket that you can share, or could you direct me to where to find? I just purchased the pattern via Interweave's website, and none are provided. Would love to see before proceeding. Thank you.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yes, I did make a picture before sending the jacket away. Please have a look at this link:
      https://www.flickr.com/photos/sew-mad/15993790624/

      Have fun sewing!
      Cheers,
      Katrin

      Löschen

Danke, daß Du Dir Zeit nimmst, mir einen Kommentar zu hinterlassen, ich freue mich sehr darüber! ♥