Zurück.

8. Februar 2014
Back.

Lange war es wieder still im Blog. Nicht, weil ich nichts getan hätte. Eher, weil ich der Welt nichts zu sagen hatte. Es gibt Höhen und Tiefen im Leben, und offensichtlich war das 'ne Tiefe.
Again, the blog has been quiet for a long time. Not that I haven't done anything but more because I didn't have anything to tell. Life has it's ups and downs, and apparently, this was a down.

Schon wieder fällt es schwer, einen Anknüpfungspunkt irgendwo zu finden. Vielleicht ist das Projekt von luzia pimpinella ja das Richtige für einen Wiedereinstieg.
Again, getting back to writing or finding a link back isn't easy. Maybe this project by luzia pimpinella will help me.
BIWYFI: Weiss - Winterpause @frauvau.blogspot.de
Das (für mich) erste Thema war leider schwierig: Weiß. Erster Gedanke: Schnee!
Wir hatten lediglich einen einzigen Tag Schnee dieses Jahr, also habe ich in meinen Backup-Bildern gekramt und das gefunden. Winterpause im Biergarten.
Das trifft für mich im Augenblick einen Nerv, und so fand ich es passend als erstes Bild.
First Theme (for me) wasn't easy: White. First thought: snow!
Unfortunately we only had one.single.day.of.snow. this winter, and so I had to look through the older pics to find that one. Taken in our "Biergarten" during the winterbreak. 
Somehow, it's touching a chord, and so I thought it might be a good first picture. 

Ende der Winterpause?
End of the winterbreak?
♥,
Herzlichst, Frau Vau

Kommentare:

  1. Da bin ich aber froh, ein Zeichen von dir zu sehen.
    Kenne diese Sprachlosigkeit sehr gut, meist macht man danach Sachen / bloggen anders. Lg Heike

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Schön, daß Du noch mitliest, Heike. Freut mich, daß zumindest eine Leserin nach der langen Abwesenheit übriggeblieben ist ;)
      LG
      Katrin

      Löschen
  2. Hallo! Nice to see you.

    white? Milk. or icing (as opposed to frosting). or cream cheese.

    and Italian ice cream - milk ice, not the custard based like the traditional British ones.

    white fabric? white linen. whitework. broderie anglaise (what do call that in Germany?)

    paper! white paper syndrome (not knowing what to write) ;-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. No white fabric or yarn in this house. As I don't like "white" as such, I don't have anything stashed in white and only buy it with a special project in mind. Funny thing. Loads and loads of black around... ;)
      Maybe if I had used my second or third thought - but I somehow got stuck with the snow. There are just days when you get stuck with the ONE thing... ;)

      Löschen

Danke, daß Du Dir Zeit nimmst, mir einen Kommentar zu hinterlassen, ich freue mich sehr darüber! ♥